04-992-0276

מרכז שירות ארצי

מערכות לשחרור עשן

חברתנו מתקינה מערכות לשחרור עשן בהתאם לדרישות הייעוץ ע"פ דרישת הכבאות ולפי התקנות בהתאם למבנה בו מותקנות המערכות ובהתאם לחוקי הבנייה.

למערכות שחרור עשן יש תפקיד חשוב מאוד במערך החירום – לפנות את העשן מהמבנה בצורה יעילה ומהירה. הסטטיסטיקה מראה שרוב קורבנות אירועי השריפה אינם נפגעים מהאש אלא מהעשן המצטבר. כשפורצת שריפה, אחת הסכנות הגדולות לנמצאים במבנה הבוער, היא מחנק כתוצאה משאיפת עשן וגזים רעילים שמתפזרים בחלל בזמן שהלהבות משתוללות. לכן החשיבות לפנות את העשן בהקדם האפשרי.

 

מתקנות הכבאות בתחום מערכות גילוי וכיבוי אש הינה תקנה 1001 – התקנה של מערכת בקרת עשן למקרים של שריפה בבית, במשרד או בחללים סגורים. השריפה גורמת לשחרור גזים רעילים אשר יוצרים מסך עשן עב וסמיך המקשה על הראיה ובתוך כך מקשה על פעולות החילוץ והכיבוי במקרה של שריפה.

 

מערכות בקרת עשן בנויה ממספר חלקים:
1.חלונות עשן
2.מנועים לפתיחת החלונות
3.בקרה לשליטה עם פתיחת החלונות

 

במקרה של קבלת התראה ממערכת גילוי האש, הבקרה תקבל פקודה אוטומטית לפתיחת חלונות העשן במקום הייעודי, ותפעיל את מנועי פתיחת החלונות, שיפתחו באזור הייעודי. העשן מתפזר מהחלל במבנה אל האוויר הפתוח, ובמקומו יכנס אוויר צח בעל ריכוז חמצן תקין שיאפשר גם שדה ראייה טוב לטובת פינוי האוכלוסייה, וביצוע פעולת כיבוי והשתלטות על האש. מובן כי חשיבות המערכת הינה קודם כל לאפשר לאנשים הלכודים לנשום אוויר שאינו דחוס בעשן ורעלים ובכך למנוע נזקים בריאותיים כבדים שלעיתים עלולים להסתיים באסון בלתי הפיך.

 

פניה לגורם מקצועי לתכנון מערכת פינוי העשן חשובה עד מאוד, הן ברמת תכנון החלונות ואיכותם והן ברמת תכנון וביצוע התקנת המנועים והבקרה. חשוב שבזמן אירוע אש המערכות יתפקדו כראוי ויסייעו להצלת אדם ורכוש. כמו כן חשוב לתחזק בשוטף את המערכות הנ"ל. תחזוקה לקויה עלולה לגרום לאי-זיהוי מערכת לא תקינה שבזמן חירום לא תפעיל כראוי, מה שיכול לעלות בחיי אדם ונזק רב לרכוש והפסד כספי במקרה של בקשת פיצויים מהביטוח.

 

חברת "משה כהן גילוי וכיבוי אש”, מספקת מערכות לשחרור עשן בהתאם לדרישות הייעוץ ע"פ דרישת הכבאות ולפי התקנות בהתאם למבנה בו מותקנות המערכות ובהתאם לחוק הבנייה.



חברת "משה כהן גילוי וכיבוי אש" עובדת עם מיטב הספקים בארץ ובמהלך השנים צברה ידע וניסיון רב בהתקנה ובתחזוקת מערכות לשחרור חלונות עשן בעסקים רבים ועומדת בדרישות התקן הישראלי.
לפרטים נוספים ולקבלת ייעוץ ותכנון, צור איתנו קשר עוד היום לחץ כאן

בין לקוחותינו תוכלו למצוא את:

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות השאירו פרטים:
דילוג לתוכן