04-992-0276

מרכז שירות ארצי

תחזוקה ובדיקות תקופתיות

חברתנו מספקת שירותי תחזוקה שוטפים לכלל הציוד והמערכות – מערכות גילוי אש, מטפים ומתזי מים (ספרינקלרים). כמו כן אנחנו מספקים שירותי תחזוקה למפעלים, למוסדות ולבתי עסק – על בסיס שנתי.

ביקורת מערכות כיבוי אש בהתאם לדרישות שירותי הכבאות

כל עסק ובניין (פרטי, מסחרי או משרדי), מחויבים להקפיד על כללי תכנית בטיחות אש ולעמוד בדרישות שירותי הכבאות. כחלק מאכיפת החוק באמצעות רישוי עסקים, מתקיימות ביקורות שנתיות שמטרתם לוודא שהמתחם מאובזר בציוד ובאמצעי גילוי אש מתאימים, ומערכותיו עובדות ומתוחזקות. זאת על מנת שבשעת שריפה, אמצעי כיבוי האש הנמצאים במקום יתפקדו בצורה תקינה, ימנעו את התפשטותה עד לכיבוי מלא של האש.

 

בדיקות תקופתיות אלו מבוצעות ע"י חברות המתמחות בתחזוקה ובהתקנת מערכות גילוי וכיבוי אש, העומדות בכל האישורים של מכון התקנים. הביקורת נערכת במטרה לבדוק את תקינות הציוד, ולהחליפו במידת הצורך או לתקנו במידת האפשר. הקפדה על בדיקות שגרתיות מבטיחות את רציפות אישורי העסק ודרישות הביטוח ומונעות אי-נעימויות ועיכובים מיותרים, כגון: שלילת רישיון עסק וכדומה.

ביצוע הביקורת השנתית

הבדיקות נעשות בהתאם לדרישות והסטנדרטים של רשות הכבאות ועל פי מכון התקנים הישראלי ותקן ISO9001 . חשוב לוודא שהגורם הבודק הינו מומחה ומאושר בתחום בטיחות כיבוי אש שקיבל את האישורים הנדרשים ממכון התקנים הישראלי ומשירותי הכבאות הארציים. אישור בתוקף חשוב להצגה לרשויות השונות ותיתן תוקף למימוש הביטוח במקרה של שריפה. מערכת תקינה תבטיח פעולה יעילה במקרה של שריפה ותחסוך נזקים ברכוש ובנפש.

בדיקות התחזוקה מהוות חלק חשוב משגרת התפעול השנתית של העסק או הבניין. ראוי לציין שמערכות גילוי וכיבוי אש קשורות אחת בשנייה עם מערכות המים, על כן ישנה חשיבות להשקיע תשומת לב בבדיקה שגרתית, איכותית ומקצועית לכל מרכיבי המערכות. אחזקה מונעת מסוג זה תבטיח במידת האפשר את תקינות המערכת בעת חירום.

יש לקחת בחשבון כי בנוסף לדרישות הכבאות והתקן, חברות הביטוח דורשות עמידה בכל התנאים המדוברים על מנת להעניק פוליסה תקפה. במקרה של שריפה, ללא אישור ביקורת שנתית בתוקף, הפוליסה לא תיחשב כתקפה. דאגה למערכות תקינות ובדיקות תקופתיות לאורך השנה יעזרו לצמצם ולבזר את ההוצאות לאורך זמן.

חברת "משה כהן גילוי וכיבוי אש" מוסמכת מטעם מכון התקנים הישראלי לביצוע ביקורות תחזוקה למערכות כיבוי אש. ולהלן חלק מהשירותים הניתנים על החברה, בהתאם לאישורים של שרותי הכבאות וחברות הביטוח:

  • בדיקת מטפים – לפי תקן ישראלי 129 חלק 1
  • בדיקת עמדות כיבוי אש וברזי שריפה וגלגלונים
  • בדיקת מערכת המתזים – לפי תקן ישראלי 1928
  • בדיקת לחץ מים
  • בדיקת מערכות מז"ח
  • בדיקת מערכות לגילוי אש ועשן – לפי תקן ישראלי 1220 חלק 11
  • בדיקת מערכות הממוקמות בארונות חשמל
  • בדיקת חלונות לפינוי עשן
  • בדיקת אינטגרציה

חשוב לבצע ביקורת תחזוקה על פי אישורים והתקנים מתאימים על מנת לאפשר למערכות הגילוי והכיבוי לבצע את הנדרש, יש לבצע את הבדיקות הנדרשות לפי תקני התחזוקה הרלוונטיים.

חברת "משה כהן גילוי וכיבוי אש" בעלת ניסיון של יותר מ- 40 שנה, ידע עשיר ועדכני בענף הבטיחות באש לעסקים ומוסדות. חברתנו מקפידה על עבודה מקצועית ואיכותית, על פי נהלים מסודרים ומדויקים, בהתאם לדרישות ולצרכי הלקוח. ומקפידים להישאר מעודכנים בתקנים ובנהלים הנדרשים, ובהתפתחויות הטכנולוגיות בתחום מיגון אש, על מנת שנוכל לתת ללקוחות שלנו את השירות הטוב והמעודכן ביותר.

לפרטים נוספים ולקבלת ייעוץ ותכנון, צור איתנו קשר עוד היום לחץ כאן

בין לקוחותינו תוכלו למצוא את:

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות השאירו פרטים:
דילוג לתוכן