04-992-0276

מרכז שירות ארצי

מערכות מתזים (ספרינקלרים)

חברתנו מתמחה בהתקנת מערכות מתזי מים על פי תקן הישראלי 1928, המספקת מענה איכותי, וחכם לדליקות בזמן אמת, עבור מוסדות, חברות, מבנים ציבוריים, מבני תעשייה ובנייה רוויה.

מערכת מתזים הנה ממערכות החירום החיוניות ביותר בכל עסק. מערכת המתזים משמשת להתזת מים על מוקדי האש ומצילה פעמים רבות חיי אדם בעת שריפה ו/או מכילה את מוקד הדליקה ומונעת נזקים עצומים עד לכשווי של מליוני שקלים למבנה ולציוד בתוכו.

 

החוק בישראל מחייב עסקים (תלות רמת הסיכון) בהתקנה של מערכת מתזים על פי תקן 1928 הישראלי והינה חלק מהדרישות לקבלת רישיון עסק. רשות הכבאות בודקת שאכן העסק עומד בדרישת הכבאות והתקן, ומאשרת או מבקשת תיקון ליקויים, על מנת להקדים תרופה ולמנוע את התפשטות השריפה הבאה ללא שליטה.

מערכות ספרינקלרים לכיבוי אש

מערכת מתזים (ספרינקלרים) הינה מערכת לזיהוי וכיבוי אש ללא מעורבות יד אדם. זוהי מערכת צינורות מסועפת להובלת מים וכיבוי שריפה בעת הצורך. מתזים המותקנים בגובה מצוידים בסוגרים רגישים לחום ונפרצים באופן מקומי בחשיפה לטמפרטורות גבוהות. בעת זיהוי שריפה, המים מפוזרים באופן שווה רק על פני החדר בו פרצה השריפה (ולא בשאר חלקי המבנה) באמצעות המתזים השולחים זרמי מים נקודתיים לכל עבר.

 

מערכת איכותית יכולה להציל חיים ורכוש. יש לדאוג לבחור במערכת איכותית ואמינה העומדת בתקן 1928. תקן המוודא שרידות ועמידות וכן שפיזור הספרינקלרים הינו אופטימלי, עמידה בתנאי התקן מבטיחה את הסיכויים הטובים ביותר למלחמה באש.

מאפייני המערכת

מערכת המתזים מציעה פונקציונליות דואלית לגילוי וכיבוי אש במערכת אחת. באמצעות מתז בעל קפסולה רגישה לחום ומי רשת המהווים אמצעי כיבוי זול, זמין ומהיר.

 

תפקיד המערכת הינו גילוי מוקד האש, כיבוי ו/או הכלת אש מהירה להצלת רכוש ו/או חיים באופן מידי והורדת הטמפרטורה. כמו כן, הטיפול הינו מדויק ומתבצע רק במוקד השריפה ומונע נזקי מים ביתר המבנה. מי הכיבוי מנטרלים באוויר את אדי העשן והחומרים המסוכנים האחרים. אפקט הקירור ע"י מי הכיבוי מאפשר עבודה בטוחה ומהירה של לוחמי האש.

מערכת מתזים 

אסונות רבים הביאו את הרגולטור וספקים רבים לפתרונות טכנולוגים איכותיים המאפשרים סביבת עבודה בטוחה. באמצעות התקנת מערכות מתזים ניתן להבטיח את בטיחות העובדים, המבנה והציוד יקר הערך שבעסק.

 

מעבר לכך שההתקנה של מערכת מתזים לעסק היא בגדר חובה (תלות רמת הסיכון), ישנה חשיבות להבין את היתרונות בהגנת העסק במערכת מתזים. ראשית מערכת מתזים אינה תלויה בגורמים חשמליים, היא מאתרת ומפעילה את הכיבוי במים באופן אוטונומי ובאופן מיידי ומתיזה ישירות על אזור השריפה, כך שאין צורך לחכות לתגובה של אחד מאנשי הצוות, וניתן להתרכז בפעולת הפינוי ובהזמנת כוחות הכיבוי. במקביל המערכת שולחת התרעה למערכות משלימות כגון מערכת גילוי האש להתראה ולחיוג אוטומטי לבעלי הנכס ולמוקד הכבאות.

 

כגודל חשיבות המערכת, כך גודל החשיבות בבחירת חברה מקצועית ומוסמכת שתייעץ, תתכנן ותתקין את מערכת המתזים באופן שתתאים למבנה ותתאים לדרישת הכבאות והתקן הישראלי, ושתפעל באופן תקין. אמנם התקנת מערכת מתזים כרוכה בעלויות משמעותיות ומצטרפת לשורה ארוכה של החלטות בטיחות בבית העסק, אך בחירה מושכלת של הפיתרון והספק תביא לאפקטיביות מירבית לאורך זמן.

 

עסקים רבים שבחרו בפתרון מוטה מחיר, ולא בפתרון מקצועי ואיכותי או שבחרו במתקינים שאינם מקצועיים, גרמו לנזקים גבוהים כגון: נזילות מים בתוך המבנה שגררו איתם נזקי מים לציוד וריהוט. נזקים אלו גוררים לקריאה נוספת לבעלי מקצוע לטיפול בנזקים שכרוכות בעלויות גבוהות, שיכלו להיחסך במידה והיו בוחרים מלכתחילה בחברה מקצועית.

 

ניסיוננו מראה שחיסכון לא מושכל בראשית התהליך גרר להוצאות כבדות בהמשך. חברתנו נקראה לא אחת לתקן תקלות של מישהו אחר שגרמו לנזקים בעסקים הן בשל תכנון לקוי או בשל התקנה לא מתאימה. וכן נקראנו לעזרה במקרים בו מתקינים השתמשו בציוד לא איכותי, משומש או שלא עומד בתקן. על כן כדאי לבחור בצורה מושכלת חברה שתתן פתרון כולל, תוך התחייבות לאחר ההתקנה, ולצמצם את ההיתכנות לאירועי אש מסכני חיים ובזבוזי כספים מיותרים.

 

חברת "משה כהן גילוי וכיבוי אש" בעלת וותק של למעלה מ- 40 שנה ואחראית על כל הפתרון, החל משלב התכנון ע"י מהנדסים ובדיקת אופיין מים (בדיקת כמות המים מספיקה לפי גודל המבנה וייעודו), אישור התכנון, התקנת המערכת ואישורה ע"י מכון התקנים הישראלי, ביצוע אינטגרציה וחיבור למערכות התראת אש להתראות חיצוניות, ביצוע ניתוק חשמל במידת הצורך, הפסקת מיזוג, הורדת מעלית ופתיחת הדלת, הפעלת מפוחים ועוד.

 

גם במערכות אלו, על מנת לעמוד בכל דרישות הכבאות והתקן הישראלי, נדרש לאתר אנשי מקצוע מיומנים מתוך ידע וניסיון מקצועי. בחירה בחברת "משה כהן גילוי וכיבוי אש”, תעניק לכם שקט נפשי בכל הקשור לאספקה והתקנה של ציוד ועמדות כיבוי אש, מתוך אמינות, איכות ומקצועיות. כך תהיו בטוחים שהכל נעשה על פי דרישות הכבאות ותוך עמידה בכל סטנדרטיים של מכון התקנים הישראלי.

 

חברת "משה כהן גילוי וכיבוי אש" עובדת עם מיטב הספקים בארץ ובמהלך השנים צברה ידע וניסיון רב בהתקנה ובתחזוקת מערכות מתזים בעסקים רבים ועומדת בדרישות התקן הישראלי.
לפרטים נוספים ולקבלת ייעוץ ותכנון, צור איתנו קשר עוד היום לחץ כאן

בין לקוחותינו תוכלו למצוא את:

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות השאירו פרטים:
דילוג לתוכן